Deze basketter toonde fier de trucjes die hij zichzelf had geleerd.
Wauw! En ... hij zit nog maar 2 maanden in de basketclub.
De fotograaf was op dreef en trok heel veel kiekjes.
Ook vanuit kikvorsperspectief.
We kregen ook nog 2 voorwerpen te zien die medeleerlingen thuis of in de techniekacademie hadden gemaakt.
Wat een talenten zitten er toch in onze klas.
We luisterden naar een verhaal over een monster.
Maar ... hoe zou dat monster eruit zien?
We moesten samenwerken, maar toch apart werken?
Iemand tekent de kop, iemand tekent de romp en iemand tekent de onderste ledematen en de staart.
Tussendoor mochten we even bij de klasgenoten kijken om ideetjes op te doen.
We zagen prachtige resultaten.
Op het einde kregen we het monster met onze kop terug.
Zo hadden we het niet verwacht!
En nu ... kleur geven aan ons monster.
We brachten voorwerpen met tandwielen mee van thuis.
We toonden deze aan de klasgenoten.
We leerden hoe tandwielen werken.
We gingen per 2 op ontdekking.
We moesten enkele opstellingen onderzoeken.
Welk tandwiel draait het snelst?
Welke draairichting heeft elk tandwiel?
Hieperdepiep voor de jarige!
We haalden onze gewichten en ijzeren maten uit om uit te zoeken hoeveel de jarige woog op zijn geboortedag.
We leerden waar het woordje 'keizersnede' vandaan komt.
Maar we vierden vooral de achtste verjaardag van het feestbeest.