2K: thema dieren

Deze week werkten we rond het thema 'Elmer de olifant' (dieren)'.

De kleuters maakten kennis met Elmer de kleurrijke lapjesolifant.  Elke dag beleefden we een nieuw verhaal over Elmer.  Ze wisten heel veel te  vertellen over hun  lievelingsdieren.  Een leeuw, een geit, een slang, een cheeta, een olifant, dino's zoals een diplococus, een  triceratop... ze kwamen allemaal aan bod.

We brachten ook  nog een bezoekje aan de dieren van juf An en beluisterden een verhaaltje in de bib.  om dan de dag af te sluiten op het speelplein aan de molen.

We vierden ook heel wat verjaardagen.  Alle kleuters die jarig waren in juni en deze die nog verjaren in juli en augustus kregen een leuk feestje in de klas. 

Alvast een dikke proficiat  voor hen!


Foto's 2KA


  • Foto's 2KB

  • Lees Meer
      138 Hits

    2KB: Muziek

    Dat je al van ver kon horen dat we muziek als thema hadden zal niemand verbazen. Overal muziek en geluiden!  Muzikanten in de klas, de muziekwinkel, de instrumentenhoek, instrumenten knutselen ,samen zingen, in het orkest en de fanfare spelen, alleen zingen met de micro, muziekinstrumenten beluisteren en raden, musiceren met de dirigent.  Jammer dat je geen muziek bij de volgende foto's kan horen.  


  • Lees Meer
      84 Hits

    2KA 'De Meneertjes en Mevrouwtjes'

    Twee weken werkten we rond de boekjes  'de Meneertjes  en Mevrouwtjes'  .

    Elke dag kwam er een ander meneertje of mevrouwtje te voorschijn in ons huisje.

    Op dag 1 was dit Meneertje Blij.  We werkten die dag rond de gevoelens blij, bang, boos en verdrietig. We speelden een spiegelspel, sorteerden gevoelskaartjes en deden een logische volgorde.

    Op dag 2  kwam Meneertje Kietel op bezoek. We speelden een  kringspel 'waar is meneertje Kietel?'   Tekenden op muziek  een meneertje of mevrouwtje en speelden in de zandbak met de blote voetjes.

    Dag 3 maakten we kennis met Meneertje Bots... en ja hoe kan je het raden  er gaat geen dag voorbij zonder dat Meneertje Bots ergens tegen aan botst. We maakten een parcour en mochten dit geblinddoekt volgen.... dit konden we enkel  met de hulp van een vriendje die instructies gaf.

    Op dag 5 kregen we het deurtje van het huisje bijna niet open want meneertje sterk hield deze stevig vast.  De begrippen zwaar/licht/zwaarder/lichter kwamen aan bod.  Met de weegschaal konden we voorwerpen wegen en kijken wat zwaarder( of lichter) was.

    Dag 6 kwam mevrouwtje lenig wat bewegingsoefeningen  met ons doen. 

    De 7de dag was er iemand heel erg ongeduldig want die wou echt weten wat wij allemaal doen in onze klas. Meneertje nieuwsgierig wil alles weten en bewonderde dan ook met veel plezier al onze bouwwerkjes. We beschilderden een 'geluk zak'  voor onze papa en  speelden een tastspel. 

    op dag 8 kwam meneertje jarig om al onze jarige vriendjes te feliciteren... en daar hoort natuurlijk een feestje bij !

     De voorlaatste dag kwam Mevrouwtje Prinses ons een verhaal vertellen over hoe graag ze anderen helpt. We kleurden de meneertjes  in de juiste kleuren. En maakten ook nog met de computer een kaartje voor papa.

     En de  allerlaatste dag moesten we af en toe eens het deurtje van ons huisje dichthouden. Want Meneertje en Mevrouwtje Kletskous hielden niet op met praten. We speelden samen taal- en rijmspelletjes  en verzonnen een verhaal .





  • Lees Meer
      129 Hits

    K2: 'Water'

    De voorbije weken kwamen juf Paulien (2KB )en juf Imke (2KA) stage doen in onze klas.  We werkten rond het thema 'Water'.  We mochten eendjes vissen,  spelen met water,  puzzelen,  luisteren naar verhaaltjes, kijken naar een poppenspel.  We leerden een leuk liedje en we maakten bij juf Imke lekkere thee en bij juf Pauline heerlijke fruitbrochettes en fruitwater.  Het was superleuk.  Dank je wel juf Imke en juf Paulien! 

    Na het thema 'water' gingen we als echte piraten nog op schattentocht! 

    Elke klas maakte een schat met daarbijhorende schatkaart. Nadat de schatten goed verstopt waren wisselden we de schatkaarten...  De  schattentocht kon beginnen !  Spannend !


    K2A :


  • K2B :