In dit thema leerden we heel wat bij over klein, grote, grootste beer / stoel/ bord / bed ....
We stempelden de krullen van goudlokje, kleurden de beren op kleurencode, kleefden de puzzelstukjes op de juiste plaats van de tekening van goudlokje en de beren, ...
Ook in de turnles hebben we met onze eigen knuffelbeer oefeningen gedaan. Maar wat wel heel raar was dat toen we terug in de klas waren alle knuffelberen verstopt waren we moesten alle beren gaan zoeken. Dat was pas een grote zoektocht en we hebben ze allemaal gevonden. We maakten ook met alle klassen samen berensoep en keken ook naar het filmpje van 3 kinderen die het verhaal van 'goudhaartje" naspeelden. Wat waren de kleuters toen muisstil...
In ons poppenhuis hadden we dan ook 3 verschillende stoelen een kleedje voor goudlokje en berenkronen voor de beren. In ons kleine poppenhuisje konden de kleuters spelen met goudlokje en de beren. Aan ons velcrobord maakten de kleuters de puzzelberen in de juiste kleuren.
We knutselden een mooie berenkroon en toverden ons op de laatste dag om tot echte beren. (Hier hebben de kleuters naartoe uitgekeken.) Zelf Jules de klaspop had een berenkroon.
We hebben het thema ook afgesloten met echte berenpap. En de kleuters mochten tellen en er 3berenkoekjes opleggen.