We luisterden naar een verhaal over een monster.
Maar ... hoe zou dat monster eruit zien?
We moesten samenwerken, maar toch apart werken?
Iemand tekent de kop, iemand tekent de romp en iemand tekent de onderste ledematen en de staart.
Tussendoor mochten we even bij de klasgenoten kijken om ideetjes op te doen.
We zagen prachtige resultaten.
Op het einde kregen we het monster met onze kop terug.
Zo hadden we het niet verwacht!
En nu ... kleur geven aan ons monster.
We brachten voorwerpen met tandwielen mee van thuis.
We toonden deze aan de klasgenoten.
We leerden hoe tandwielen werken.
We gingen per 2 op ontdekking.
We moesten enkele opstellingen onderzoeken.
Welk tandwiel draait het snelst?
Welke draairichting heeft elk tandwiel?
Hieperdepiep voor de jarige!
We haalden onze gewichten en ijzeren maten uit om uit te zoeken hoeveel de jarige woog op zijn geboortedag.
We leerden waar het woordje 'keizersnede' vandaan komt.
Maar we vierden vooral de achtste verjaardag van het feestbeest.
We leerden over Allerheiligen en Allerzielen.
We leerden over hoe dit verloopt in de rest van de wereld.
We 'vlogen' eventjes naar Mexico: 'dia de los muertos'.
We ontdekten de kunstvorm 'skull art'.
We trainden ons hierin.
We bekeken hierover een film.
We brachten een bidprentje mee.
We staken een kaarsje aan. Dat wil zeggen: 'ik ben je niet vergeten, ik denk nog aan jou'.
We maakten het even stil.