Dat dokter Tom langs kwam in onze klassen toen onze klaspop ziek was vonden we heel boeiend . Bovendien stonden er elke dag telkens heel wat kleuterdokters, verplegers en verpleegsters paraat met hun dokterstas. In de wachtzaal(boekenhoek) van de dokter was het telkens druk. Na een bezoek aan de dokter kon je meteen naar de apotheek. De watertafel was elke dag druk bezet om te experimenteren met spuitjes, druppeltellers en kleine flesjes. Potjes vullen met het juiste aantal pilletjes, met verbanden sorteren en meten, een spelletje om pleisters te kleven,.. Met hun zelf geknutselde dokterstas vol met echte dokterspullen vertrokken alle kleuterdokters fier naar huis.
Na de kerstvakantie mochten we weer 2 nieuwe vriendjes in de klas verwelkomen. Anaïs en Otis voelen zich al helemaal thuis op school.
We startten zonder thema zodat alle peuters en kleuters weer wat konden wennen aan het schoolritme en de kans kregen om elkaar op een speelse manier te leren kennen.
Maar we hadden ook heel wat jarigen bij de start van het nieuwe jaar. Theo en Helena mochten 3 kaarsjes uitblazen en Aiden en Casper al 4 kaarsjes. We werden verwend met lekkers en nieuwe boekjes voor de klasbibliotheek. Dikke proficiat aan onze jarigen.
In de werolessen leren we over het thema tijd.
Hoeveel dagen zijn er in een week? Hoeveel maanden in een jaar? Hoeveel dagen in elke maand?
Hoe ziet onze levenslijn er tot nu toe al uit? Waarmee speelden kinderen vroeger en waarmee zullen ze spelen in de toekomst?
Hoe werkt een zandloper precies? Vliegt de tijd nu echt of gaat de tijd heel traag?
Allemaal vragen waar we de voorbije weken een antwoord op zochten.
Een dag in de sneeuw
Met je slee door het wit
Een sneeuwpop, een wortel
Waar nog een blaadje aan zit
Je rode wangen
Ze gloeien maar door
En een stralende lach
Van oor tot oor