L3 1000

​Samenwerken!
We moesten van de juf een kralenketting maken:
100 kralen
2 kleuren
van elk kleur evenveel kralen

We herkenden dit nog van in het tweede leerjaar.
Sommigen maakten patroontjes.
We moesten goed controleren.
Dat moesten we ook doen door onze kralenketting te vergelijken met de ketting van een ander groepje.

We telden al onze kralen met sprongen van 10.
10 kralenkettingen
dat zijn 1000 kralen
dat zijn 100 keer het patroon van 10.

We legden ook de link naar de meter (want zo lang is onze kralenketting) en de centimeter.















  • Lees Meer
      160 Hits
    160 Hits

    L3 Woehoew ... Radio Gaga

    Elke vrijdag staan de Gravenbosdj's klaar om de playlist van één klas af te spelen.
    Er wordt een ruimte vrijgemaakt op de speelplaats. Talent mag daar zijn/haar ding tonen.

    Maandag kregen wij deze kaart:

    Hoeraaa...
    Heel wat vingers gingen de lucht in. Jongens en meisjes gaan dansen op het heerlijke ... (sst... dat vertellen we nog niet).
    De juf vertrouwt erop dat ze samen oefenen. Af en toe laten de dansers haar weten dat het al goed lukt.

    We stuurden een mailtje met onze playlist naar meester Kris, juf Maaike en juf Lien.
    Nu maar hopen dat het extra nummer ook gespeeld wordt.

    ***SPANNNEND***

    Lees Meer
      221 Hits
    221 Hits

    L3 Trots, actua en een toemaatje ...

    ​Op vrijdag nemen we een goede positie in.
    De klasfotograaf staat klaar om alles op de gevoelige plaat vast te leggen.
    Elke week vertelt een kindje over iets waarop hij of zij trots is.
    Ook komt er iemand een artikel uit de krant voorstellen.
    (Wie die twee zijn? Dat laat de juf door de namenkiezer beslissen, want er staan veel bereidwillige derdeklassers in de rij!)
    Die twee kinderen moeten onderling afspreken wie begint.
    Goede communicatie: één van onze bouwstenen op school.

    Af en toe staat er nog iemand te popelen om iets te zeggen aan de klas.
    Naar aanleiding van de les over de spinnen bracht iemand iets mee van thuis.
    Op het einde van de les over punten en lijnen bracht de juf onze hersenen in de war.
    Ze toonde enkele optische illusies.
    De hersenen van een jongeman dachten toen aan een trucje. Hij toonde dat aan de klas.
    Hij wilde wel niet verklappen hoe het trucje werk.

    Ook deze week vielen de mondjes open van verbazing.



  • Lees Meer
      154 Hits
    154 Hits

    L3 Trots

    De klasfotograaf nam kiekjes vanop verschillende plaatsen.
    Kijk je even mee door zijn lens?


  •  

    Lees Meer
      808 Hits
    808 Hits