​Op vrijdag nemen we een goede positie in.
De klasfotograaf staat klaar om alles op de gevoelige plaat vast te leggen.
Elke week vertelt een kindje over iets waarop hij of zij trots is.
Ook komt er iemand een artikel uit de krant voorstellen.
(Wie die twee zijn? Dat laat de juf door de namenkiezer beslissen, want er staan veel bereidwillige derdeklassers in de rij!)
Die twee kinderen moeten onderling afspreken wie begint.
Goede communicatie: één van onze bouwstenen op school.

Af en toe staat er nog iemand te popelen om iets te zeggen aan de klas.
Naar aanleiding van de les over de spinnen bracht iemand iets mee van thuis.
Op het einde van de les over punten en lijnen bracht de juf onze hersenen in de war.
Ze toonde enkele optische illusies.
De hersenen van een jongeman dachten toen aan een trucje. Hij toonde dat aan de klas.
Hij wilde wel niet verklappen hoe het trucje werk.

Ook deze week vielen de mondjes open van verbazing.

{flickr set=72157711365894681}