Dimmele, dimmele, dont een zaadje in de grond!
We ontdekten in onze schooltuin en op lentewandeling wat er allemaal groeit en bloeit!
Dat het ook warmer wordt en we soms al eens zonder jas kunnen buiten spelen maakt ons echt blij.
Met onze laarzen, kruiwagen en gieter trokken we de tuin in om onkruid te wieden en nieuwe aarde in de plantenbakken te scheppen.
In de klas zaaiden we boontjes, zonnebloemen en courgettes om dan later buiten te planten :al snel kwam er al iets groens uit de aarde piepen.
Onze huishoek werd elke dag opgefleurd met plantjes en bloemen uit onze bloemenwinkel.
We tekenden een reuzebloem en verrasten op Moederdag de mama's met een geknutselde bloem in een buisje.
Toen de plantjes flink gegroeid waren werden ze buiten geplant in de bakken: boontjes, zonnebloemen, courgettes en aardappelen.
Als slot zongen de kleuters uit volle borst ons lentelied: 'Zonnestralen op mijn huid, vogels die gaan fluiten! Nieuwe blaadjes aan de boom. Lekker spelen buiten!'
Kijk snel naar de foto's en geniet met ons mee!