De klasfotograaf mocht een trotse dame fotograferen die aan rope skipping doet.
We hielden onze oren en ogen goed open.
We kregen een kleine demonstratie te zien.
We brachten voorwerpen met tandwielen mee van thuis.
We toonden deze aan de klasgenoten.
We leerden hoe tandwielen werken.
We gingen per 2 op ontdekking.
We moesten enkele opstellingen onderzoeken.
Welk tandwiel draait het snelst?
Welke draairichting heeft elk tandwiel?
We luisterden naar een verhaal over een monster.
Maar ... hoe zou dat monster eruit zien?
We moesten samenwerken, maar toch apart werken?
Iemand tekent de kop, iemand tekent de romp en iemand tekent de onderste ledematen en de staart.
Tussendoor mochten we even bij de klasgenoten kijken om ideetjes op te doen.
We zagen prachtige resultaten.
Op het einde kregen we het monster met onze kop terug.
Zo hadden we het niet verwacht!
En nu ... kleur geven aan ons monster.
Hieperdepiep voor de jarige!
We haalden onze gewichten en ijzeren maten uit om uit te zoeken hoeveel de jarige woog op zijn geboortedag.
We leerden waar het woordje 'keizersnede' vandaan komt.
Maar we vierden vooral de achtste verjaardag van het feestbeest.